Review of The Instant Light Lip Balm Perfector by Clarins in the shade 05 Red:

Hello everyone! 🙂 Today it’s a makeup day review and I’m going to talk about the Instant Light Lip Balm Perfector by Clarins in the shade 05 Red because you know, red is the new black… at least for our lips this Summer! 😉 

A little premise as always: I am a lip balm addict because I often have dry lips, especially in the morning, and I really hate them.

Who is it for?

Everyone who wants hydrated, kissable and a little bit tinted lips!

What’s good about it?

I am always looking for a lip balm with a perfect mixture of balm and color. This is one of the best I ever tried, at least for me!

I used the Instant Light Lip Balm Perfector during the last winter months and all this spring and I love it! This great product moisturizes, plumps and illuminates your lips leaving a subtle color and a natural glowing finish that everyone will ask you what gloss did you use! 

Instant Light Lip Balm Perfector it’s easy to apply and can be worn over a more pigmented lipstick as well as alone. Also, the tube is thin and compact which makes it easy to take out with you.

The texture is light and with a greedy fragrance of pancake… (yes, I can smell pancake in this one!); so go and smell it before buying it because it’s worth a sec of your time! 😉 

Last but not least, these lip balms are available in six beautiful shades.

You can buy it from Sephora , Nordstrom or from Escentual .

What’s not so good about it?

This isn’t a long-lasting product (but that’s to be expected because it’s a lip balm not a lipstick), so you will need to re-apply it often. Also, these lip balms are a little bit pricey, but they feel luxurious and incredible on your lips so they’re worth your money!

Final thoughts!

I truly recommend this for who has dry lips or just want to have a hydrated and a little bit colorful lips! It’s also a perfect light lip balm to be worn every spring/summer day.

What’s in it?

According to Clarins, Instant Light Lip Balm Perfector is created, and I quote: “… from a base of wild mango and shea butter (…). An infusion of natural peptides encourages the synthesis of hyaluronic acid for deep and lasting hydration, while Vitamin E protects lips with antioxidant”.

 

(P.S: I couldn’t find the whole ingredients list anywhere around the web, so I took a photo of the package. I hope you will be able to read it!)

Ingredients:
 

Final Vote:

  

5 on5 stars

The packaging :

   

  

 

 The consistance :

    
On the lips:

   

Contacts:

Instagram
Twitter

Ciao a tutti! 🙂 Oggi recensione di un prodotto di makeup; vi parlerò del nuovo balsamo colorato per labbra della Clarins (Clarins Instant Light Lip Balm Perfector) nella versione 05 Red perché, se non lo sapete, il rosso è il nuovo nero… almeno sulle labbra e per la prossima estate! 😉

 Piccola premessa come sempre: mi considero una ‘maniaca’ dei balsami colorati per labbra, perché se c’è una cosa che odio è avere le labbra secche, soprattutto la mattina!


Per chi è?

Per chiunque voglia delle labbra da baciare, super-idratate e leggermente colorate!

Cosa ha di buono?

Sono sempre alla ricerca del balsamo labbra perfetto, con il giusto mix di idratazione e colore. Questo è uno tra i migliori, almeno secondo me!

Ho usato l’Instant Light Lip Balm Perfector ogni giorno durante i mesi invernali e per tutta la primavera e devo dire che lo adoro!

Questo prodotto è ottimo perché lascia le labbra idratate, rimpolpate, leggermente colorate e con una piacevole patina luminosa, tanto che tutti vi chiederanno che lip gloss state usando!

L’Instant Light Lip Balm Perfector è facile da stendere e può essere indossato da solo o sopra un rossetto un po’ più pigmentato.

Inoltre il tubo è sottile e compatto, il che lo rende estremamente pratico da mettere in borsa o nella pochette.

La consistenza è leggera e profuma letteralmente di pancake… (almeno io sento odore di pancake ogni volta che apro la confezione!) 😉 quindi ‘annusatelo’ prima di comprarlo perché ne vale davvero la pena! 😉

Per finire, questi balsami colorati sono disponibili in sei meravigliosi colori!

Cosa non mi piace?

Non è un prodotto che dura a lungo (infatti è un lip balm, non un rossetto), quindi dovrete riapplicarlo spesso durante il giorno. Inoltre questi balsami non sono affatto economici, ma la sensazione che lasciano sulle labbra è incredibile, quindi valgono sicuramente la spesa!

Considerazioni finali!

Li consiglio soprattutto a chi ha le labbra secche o a chi cerca semplicemente un balsamo labbra con un’ottima idratazione e un po’ di colore. Inoltre sono perfetti per essere utilizzati durante le calde giornate estive e/o primaverili!

Come sono fatti?

Secondo la Clarins, l’Instant Light Lip Balm Perfector è creato, e cito: “… da una base di mango selvatico e burro di karitè(…). Contiene poi un mix di peptidi di origine naturale che incoraggiano la sintesi dell’acido hyaluronico per assicurare un’idratazione lunga e profonda. Inoltre la vitamina E, un antiossidante naturale, protegge le labbra”.

 

(P.S: Non sono riuscita a trovare la lista completa degli ingredienti da nessuna parte sul web, così ho fatto una foto della confezione. Spero riusciate a leggerla!)

 

Ingredienti:

   

 

Advertisements

5 thoughts on “Review of The Instant Light Lip Balm Perfector by Clarins in the shade 05 Red:

    1. Sisi a me ricorda i pancake delle bancarelle! 🙂 Se passi da limoni prendine uno e sniffalo, anche “l’edizione precedente” che è a forma di tubetto ha lo stesso odore ma l’applicatore non mi fa impazzire per cui ti consiglio questa il costo è lo stesso ma la confezione è migliorata parecchio! Poi dimmi come ti sei trovata! 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s